יום רביעי, 30 בינואר 2013

פרסום או שיווק בפייסבוק?

יש לי כל כך הרבה מטאפורות בשבילכם בנושא אבל אני אשתדל להישאר על האדמה מבלי לעוף עם רעיונות הזויים מידיי..
הפייסבוק הוא כלי שאי אפשר להתעלם ממנו מבחינה שיווקית לעסק שלנו, הרי בפייסבוק נמצאים כל מי שאנחנו מכירים, החל מחברים, מכרים, משפחה ואפילו פוליטיקאים (טוב, לפחות היח"צ שלהם..זה גם משהו)

אני חושב דבר מאוד פשוט, אם הפייסבוק הוא כלי חברתי אז ככה צריך להשאיר אותו, אין טעם להכניס פרסום במקומות שלא ביקשו, הרי הפייסבוק הוא מפלט להרבה מאוד אנשים בארץ, מילדים ועד למבוגרים אז צריך לדעת איך להביא להם את מה שהם רוצים ולא מה שאנחנו רוצים. 

כנסו כנסו... - המשפט המעצבן ביותר מזה עשור


כאשר אתם יושבים בבית ורואים טלוויזיה, רואים דה וויס או משהו כזה ופתאום יש הפסקת פרסומות - מה הדבר הראשון שאתם עושים? או שאתם מעבירים ערוץ לראות מה עוד יש בטלוויזיה או שאתם קמים להביא משהו לשתות עד שיחזרו לתוכנית, זה בדיוק העניין, אם דוחפים לנו משהו למשל פרסומת למכונת כביסה, כלומר משהו שאפילו אנחנו צריכים בזמן שלא ביקשנו - תמיד נגיד "לא תודה" אבל אם אותה מכונת כביסה תקפוץ לנו בעמוד הראשון של גוגל כשנחפש "מכונת כביסה" אנחנו נתקשר ואולי אפילו נקנה. 

בפייסבוק זה אותו עניין, אם לשם אנחנו בורחים בכדי להיות עם חברים ומשפחה, למה לי להיכנס לפרסומת שקופצת או הדרך החדשה (כבר לא כל כך) ומעצבנת של עמודי עסקים שמתייגים אותנו בתמונות של קולקציה חדשה שלהם, מה אכפת לי?! 

מה עבד / עובד / יעבוד תמיד!


אין מנוס, אם יש משהו שאנחנו כבני האדם מאוד אוהבים זה לצחוק, לשתף, להיות הראשונים לפני כולם. תחשבו על זה ככה (חייב אנלוגיה אחת לפחות) איזה מוזיקאי מצליח לפרסם את עצמו ברשת גם אם הוא לא מוכר? המוזיקאי שיפרסם שיר טוב. שיר שכולם ישמעו ויגידו פה אחד - הבן אדם מוכשר ויש להשמיע את זה לאחרים, לשתף, להדביק על ה"קיר" של החברה ולהקדיש לה את מילות השיר שלו (בתנאי שזה לא שיר פרידה אני מקווה). 

חפשו מה שמצחיק בהקשר לתחום שלכם ותעלו לפייסבוק, דוגמא: חברת הדברה, דווקא המקצוע הזה שלא כל כך מעניין אנשים, תפרסם תמונה מצחיקה עם ג'וקים או עכברים, החברים ישתפו את החברים שלהם שישתפו את החברים שלכם וכן הלאה, אנשים אוהבים לשתף דברים מצחיקים ו"מגניבים". אל תחפשו איך לפרסם את עצמכם, תראו שאתם חלק מהחברתיות בפייסבוק, שבא לכם לשתף חברים בדברים מצחיקים ואולי אפילו עצובים ומרגשים בהקשר לתחום שלכם, ככה שפעם הבאה שמישהו יחפש הדברה, יזכור את זה שהצחיק אותו ואת החברים שלו. 

ובנימה זו.. תיראו / שמעו שיר שמאוד אהבתי שזכה לאהדה רבה בזכות הפייסבוק...
שיר טוב ואיכותי שעשו הלהקה "הקרקס של דולי" שפשוט הפיקה קליפ מצחיק מאוד בשיתוף עם תוקי מ-TWV וחברו אל דודו זר שעושה עבודה נפלאה ומצחיקה בכל מקום שנמצא.. 20,000 צפיות אותנטיות שגרמו לשיתופים רבים בין חברים בלבד ללא פרסום או חברת יח"צ כזו או אחרת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה