יום חמישי, 17 בינואר 2013

קידום אתרים 2013

אני אדם רגיש, זו בעיה. זו בעיה מפני שאני נפגע ממה שעושים לתחום שלנו ברחבי האינטרנט. אני רואה בכל פעם מחדש כל מיני ילדים ומבוגרים כאחד נכנסים לעולם האינטרנט במחשבה שהפעם הם הולכים "לנצח" את גוגל, למה להגיד לנצח? האם אתם מרגישים עד כדי כך שאתם במלחמה מולם? אני לא חסיד ענק של אלגוריתם ואני מודע לכך שיש כמה וכמה בעיות קריטיות באסטרטגית התכנון של גוגל לקבלת אתרים לעמוד הראשון אבל אולי תעצרו שניה להבין במה מדובר?

קידום בגוגל זהו לא פרסום!


אל תטעו, בבקשה מכם תבינו שמדובר בדבר יחסית מאוד פשוט, גוגל בסך הכל רוצה לדעת מה אתם בשביל קהל הלקוחות שלכם, כלומר האם אתם רלוונטיים לכל ביטוי שבתחום שלכם? זה שאתה שיפוצניק לא עושה אותך מומחה גם באינסטלציה. זה שאתה מוכר פרחים לא אומר שאתה מגיע לכל האיזורים בישראל. רלוונטיות זה שם המשחק, צריך לדעת איך לכוון את העסק שלך למקומות הנכונים, אז עדיף אולי שתעצור מלבנות עמודים על עמודים על עמודים באתר שלך עם כותרות כמו "משלוחי פרחים בצפון" / "משלוחי פרחים בדרום" / "משלוחי פרחים לחו"ל" ולא, אני לא מגזים כבר ראיתי את זה מספיק ברשת. תלמדו שגוגל רוצה ללכת לפי העיקרון שלהם שהוא לתת לגולש את התוצאה הרלוונטית ביותר בזמן הקצר ביותר מה שמביא אותי לעניין הבא שלנו שזהו לבנות אתר אופטימאלי לקווים המנחים של גוגל על מנת להראות את האתר שלכם על הצד הטוב ביותר אל מול ה"רובוטים" של גוגל. אבל לזה אקדיש פוסט אחר ביום אחר.

תובנות 2013, של גוגל ושלנו


לדעתי, ואני מזכיר שזו רק דעתי, גוגל הולך למקום הרבה יותר עדכני בטבע הרשת. כלומר, גוגל היה מתעניין יותר בלדעת מה מגיב ומה יודע כל גולש אודות העסק שלכם מאשר לראות קישור מאוד מהותי מאתר גדול, כי גם אם תקבלו קישור מאתר דפי זהב - גוגל עדיין היה רוצה לדעת מה אותם 500,600 עובדים של דפי זהב חושבים על הקישור הזה שיצא לשם, האם האתר הזה באמת שווה את ההערכה של "דפי זהב"?

קידום בגוגל הפך לדבר הרבה יותר גדול אבל עדיין לא מסובך בצורת האלגוריתם, גוגל הרי התחיל לקרוא מצד הרובוטים שלהם את התגובות שלכם בפייסבוק, אז למה הוא עשה את זה אם לא להבין על מה אנחנו מדברים? גוגל היה רוצה להיות יותר חברתי, יש דרך אחרת להסביר את הצורך שלהם לפתוח רשת חברתית משלהם למרות שפייסבוק שולטת?

קחו את עצמכם בידיים ודאגו לפרסום שלכם מבחינת מיתוג אבל אל תנסו בשיטות של 2005/6 של קידום אתרים בגוגל ותביאו קישור ממאמר כזה או אחר מאיזה אתר נידח, תשתדלו להבין מי ומה אתם מול הלקוחות שלכם, גוגל יעשה כבר את השאר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה