יום ראשון, 20 בינואר 2013

מישהו שמכיר מישהו שמכיר מישהו...

אם יש בעיה אחת מאוד גדולה בנושא של קידום אתרים זהו נושא הטלפון השבור, מעיין מחלה שכולם סובלים ממנה בסופו של דבר לא משנה באיזה צד אתה של התהליך. איכשהו זה תמיד מישהו שמכיר מישהו שמכיר מישהו.. אני אסביר:

יום אחד הגיע אליי לקוח חדש והסביר לי שהוא קנה את האתר שלו דרך מערכת של בניית אתרים המוכנה במיוחד לאתרי קנייה מקוונת, ואם וכשאצטרך לבצע אופטימיזציה באתר זה יהיה חייב להיות דרכם כי אין שום דרך להבין איך האתר מנוהל. כאב מאוד לאוזניי אבל הבנתי את הצד שלו, מה לו ולתכנות - בסך הכל ביקש אתר.

אני מגיע לזה..


ברגע שסיימתי את דו"ח האופטימיזציה שלי לגבי האתר שלו שהיה אגב מלא בנקודות חשובות מאוד וביניהם למי שמכיר את התחום של אתרים מקודמים יודע כמה זה חשוב עניין הכותרות של הדפדפן (TITLE) וכמובן הH1 (כותרת ראשית בעמוד הבית / תוכן). שאלתי את הלקוח שלי, למי אני צריך לשלוח את הדו"ח שלי על מנת שיקבל טיפול מסור לאתר שלך, (שאלתי בתמימות) ענה לי "זה המייל שלו, לא זוכר את השם שלו..." (פה כבר איבדתי את התמימות).

שלחתי מייל (כיתבתי את הלקוח כמובן) שיש כמה תיקונים חשובים מאוד של האתר שלדעתי יכולים להיפתר מן הסתם ברמת מערכת הניהול שבאתר אם רק הייתי יודע איפה בדיוק במערכת המסורבלת והמוזרה שהכנתם ללקוח שלי, אז בתור התחלה קיבלתי מייל חזרה רק לאחר שלושה ימים ובתוכו הופיע המשפט שאני הכי שונא בתחום: "אעביר את זה למתכנת שמטפל באתר" ומה שגיליתי זה שיש לבחור שקיבל ממני את המייל בסך הכל כמה אחוזים ממכירת האתר כך שהעביר את המייל בעצם לחברת בניית האתרים שבנתה מלכתחילה את האתר ולאחר שבוע קיבלתי מייל מבחור שקורא לעצמו מנכ"ל חברת בניית האתרים ששוב גם הוא שלח לי "אעביר את זה למתכנת שמטפל באתר" שהיה בעצם פרילנסר שעבד איתו בזמנו שבדיוק בימים אלו חלה (שיהיה בריא) ולא יכל להגיע או לענות לשיחה לגבי האתר. מפה, גם התמימות וגם הסבלנות עפו מהחלון...

אני לא רוצה להלאות אתכם בפרטים יותר ממה שכבר כתבתי אבל אני רק אסכם שהטלפון השבור היה מפרך ועל מנת לשנות TITLE קיבלתי מייל חזרה שאין לו דבר כזה באתר ועוד כל מיני תשובות שאפילו הכלב שלי היה מבין שזו בדיחה גרועה מאוד. רק לאחר מעל לחודשיים הצלחנו לשנות TITLE! ורק של דף הבית, אעדכן כשנצליח לשנות גם בעמודים פנימיים..

בחייאת...


תעשי לי ולכם טובה, אם אתם לוקחים חברת בניית אתרים, שימו לב שמדובר בחברה אמיתית, לא קש, לא מתווכים ולא מישהו שמכיר מישהו שמכיר מישהו... זה יכול להיגמר רע מאוד ויותר מזה - זה יכול להיגמר בתקציב של מעל ל20,000 שקל בעוד שמול המתכנת הישיר זה יכל להסתכם בכמה אלפי שקלים גם אם אין לו TITLE מוכן באתר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה