יום שישי, 22 בפברואר 2013

עמוד עסקי בפייסבוק

כולם בפייסבוק, אמא שלי, אבא שלי, אחי (כמובן) ואפילו הדודים המבוגרים שלי. זה מובן, זה מעולה לפעמים וזה עושה יופי למשפחתיות שלנו כי בסופו של דבר זה סוג של תקשורת מעודכנת יותר ממה שבדרך כלל מתקשרים בתוך המשפחה. העניין הוא אחר, שלהרבה מהמכרים שלי יש עסקים משלהם, כמה מהם בעלים של עסקים עצמאיים כאלו ואחרים ויש עסקים שהם גדולים יותר ומצריכים הרבה יותר שיווק ופרסום.


העניין הנ"ל מאוד בעייתי, כי הרבה מהחברים שלנו מבינים את הצורך של פרסום בפייסבוק כי שם הרי כולם נמצאים, מאקסיות ועד לדור המבוגר של המשפחה שלנו. לפרסם בפייסבוק זה מעולה כי יש שם באמת פלח שוק גדול ומפולח מאוד בצורה עניינית לכל עסק שלא יהיה. אבל איך עושים את זה מבלי להיות ספאם? לא כולם יודעים ולא כולם משתמשים בצורות השיווק הכי טובות שיש.

לא לעשות: (!)
להעלות תמונה של מוצר שאתם מוכרים ולתייג חברים מכל העולם ואשתו, מישהו בסוף יתעצבן מזה ויתייג אתכם כספאם ואז עלולים לקבל ענישה מצד פייסבוק ועד למחיקת העמוד כולו מה שיגרום למחיקת כל הנתונים שלכם לאלתר.

כן לעשות: :)
תעלו תמונה של מוצר שאתם מוכרים אך תעלו אותם רק בחלקו, כלומר רק חלק מהתמונה כך שממש הגולשים יצטרכו לנחש מה המוצר עצמו. צרו שיח בפייסבוק על מנת שאנשים ירגישו צורך לקחת חלק מהרעיון שלכם ולא רק יראו בכם כחלום ראווה, צרו הזדמנות לגולשים לקבל הנחות מהניחושים הללו ודומים לו.
אל תקחו את הגולשים שלכם כמובן מאליו, הם אלו שקונים - הם אלו שנותנים לכם פרנסה בסופו של יום.

לא לעשות: (!)
להעלות מוצרים או סרטונים שאתם מוכרים בצורה מאסיבית יומיומית, לגולשים בפייסבוק יש חברים ולשם כך הם נכנסים לפייסבוק, הם אוהבים לגלוש לראות מה החברים עשו היום ולא לראות חצי FEED (קיר) מלא בדברים שחנויות כאלו ואחרות שקיבלו איזה לייק לפני שנה פרסמו.

כן לעשות: :)
תעלו סרטונים ומוצרים אחת לשבוע על וגם כאן תדאגו שיהיו יותר סרטונים ויראליים מעניינים בתחום שלכם, למשל אם יש לכם בית ספר לשפות, דוגמא מעולה לסרטון ויראלי מצחיק ומושך גולשים לשתף חברים נוספים:

הרעיון בסופו של יום זה לגרום לאנשים להבין שאתם בעד שיתופיות ובידור בזמן שמדובר בפייסבוק, אף אחד לא חייב לכם כלום שם ואתם צריכים לזכור את זה יומיום.

לכל אלו שהבינו מה אני רוצה מהם עד עכשיו, מוזמנים להמיר את עמוד הפרופיל האישי שלהם בפייסבוק לעמוד עסקי, לא לשכוח - אתם תאבדו כל מיני תגובות, פוסטים ותמונות כך שחשוב לגבות אך לפחות כל החברים שלכם בפרופיל שלכם יהפכו ל"אוהדים" דבר שנלקח בתשומת לב רבה גם מצד פייסבוק וגם מצד גוגל שלשמו התכנסנו כאן, קידום אתרים בגוגל לא סתם הולך לכיוון חברתי יותר, גוגל רוצה לדעת מי האנשים שמאחורי האתרים שמוציאים קישורים כאלו ואחרים.

בהצלחה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה