יום שישי, 10 במאי 2013

קידום אתרים, קצת סדר בבקשה

אחד הדברים שאני רואה הרבה לאחרונה סביבי אלו מקדמי אתרים שמתחילים להרים ידיים, מקדם אתרים שפשוט אמר "די" לתחום. אני מבין שזה נראה כאילו קשה לעקוב אחר כל השינויים והסינונים החדשים של גוגל כי כל פוסט שני של המומחים בגוגל זה שינוי או עדכון נוסף.


השאלה שלי היא למה להסתכל על זה ככה מלכתחילה? למה להסתכל על תחום הקידום אתרים כמו תחום משתנה ולא כמו תחום שמשתדרג, מאוד קשה לי להבין לפעמים את המקדמים שאומרים שגוגל כל הזמן משתנה. כבר כתבתי לאחרונה איך לדעתי גוגל לא משנה, גוגל מסנן.

קידום אתרים בגוגל הוא תחום פשוט והייתי רוצה לעשות סדר פעם אחת ולתמיד, תפקיד של מקדם אתרים מקצועי הוא כך:

  1. לדאוג שאתר העסק יהיה חשוף בצורה נכונה וקריאה מול מנועי החיפוש (כן, לא רק גוגל)
  2. לדאוג שאתר העסק יעבור קבוצת מיקוד כלשהי על מנת לדעת שחווית הגולש מותאמת לצרכי הגולש האקראי בתחום האתר
  3. לדאוג שאתר העסק יתוכנת על פי הנחיות גוגל והנחיות הדפדפנים השונים
  4. לחשוף את אתר העסק בכמה שיותר רשתות חברתיות, כמובן כל זאת ללא לפגוע בתדמית העסק ולא לפגוע בהעדפות החברים ברשתות (לא לפרסם, לשווק!)
יש עוד כמה וכמה אלמנטים של קידום אבל אין לנו את כל היום, על מנת להבין איך מקדמים אתר צריך לחשוב קודם מה יחשוב הגולש:
  • האם האתר עונה על ה"שאלה" ששאל מלכתחילה בגוגל?
  • האם האתר בעל עיצוב נעים לעין ונוח לקריאה?
  • האם יש לקוחות מרוצים מהאתר? מהעסק? מהשירות שהוא נותן?
חשיפה נכונה לגוגל שנתנה את המענה הנכון תגרום ליותר פניות לאתר העסק, יותר פניות - יותר ממליצים, יותר ממליצים - יותר חשיפה וכן הלאה. גם גוגל יודע לראות את הדברים האלו ואם גוגל מבין שהאתר מקבל פניות או המלצות (מהרשתות החברתיות ועד לתגובות באינטרנט) הוא כנראה אתר טוב מספיק בשביל להראות אותו ללקוחות נוספים.

לסיכום, במידה ולא ראיתם עדיין, מוזמנים לראות איך נראה יום בחיי מקדם אתרים בשביל קצת הומור לסופ"ש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה