יום שלישי, 14 במאי 2013

פרסום בגוגל, נכון שכל אחד יכול אבל לא כל אחד יודע

מכירים את זה שכולם אומרים על הפרסום הממומן בגוגל שכל אחד יכול, טוב אז לא צריך להיסחף לדעתי, אמנם זה משהו שכל אחד יכול אבל לא כל אחד יודע. אז איך בדיוק עושים את זה מבלי לבזבז אלפי שקלים בחודש פרסום במקום מאות? אפשרי לחלוטין.


אנלוגיה אפשרית: אם אני יידע להחליף את הפלאגים ברכב שלי, האם אני יכול? ברור, (האמת, אפילו עשיתי זאת פעם. אחת.) יש פעולות פשוטות שאנחנו פשוט לא מכירים לעומק, לצערנו בנושא פרסום בגוגל זה עובד אותו דבר ואפילו קצת יותר מציק, תכף אסביר למה..

בגוגל יש כמה וכמה עמודים שמסבירים איך לפתוח מסע פרסום בגוגל בצורה נכונה, העניין הוא שהם שוכחים לציין כמה פרטים שלצער המפרסמים עולה ביוקר מאוחר יותר. דוגמא ברורה ממה שגוגל מציעים ומה ההתנגדויות שלי (ושל כל מומחה פרסום בגוגל אחר)

"תוסיפו כמה שיותר מילות מפתח" האמנם?!


הרעיון נכון בהחלט, אבל רגע, פשוט מאוד, אם יש לי מודעה בנושא "נעלי רכיבה לאופניים" שמובילה לאתר הבית שלי של חנות הנעליים, האם אני יכול להוסיף מילות מפתח שונות כמו "חנות אופניים"? לא הייתי מציע, אם הגולש שחיפש בגוגל כרגע חנות אופניים יראה את המודעה שלי - רוב הסיכויים שהיא לא תהיה לו רלוונטית כלל. היא בסך הכל סמנטית בצורה כזו או אחרת. מעבר לכך שהעמוד שלנו לא באמת יהיה רלוונטי ונאבד את כל הנקודות זכות של הקמפיין אנחנו גם לא נהיה רלוונטיים לגולש, הוא לא יקליק ובזבז לנו הופעה בתוצאות החיפוש. זה בדיוק כמו שהמוסכניק שלי יגיד לי "פשוט תוציא את כל החלקים מהרכב.." בשביל להחליף את הפלאגים.

הדבר נכון לעשות הוא לפרוס זאת לקבוצות מודעות שונות, שם תוכלו להגדיר מילות מפתח שונות לכל מודעה וכך תוכלו להיות ספציפיים ורלוונטיים לכל גולש אקראי בגוגל.

לא כל מפרסם בגוגל יודע את העובדה שבאם המודעה לא תהיינה רלוונטית כמעט במאת האחוזים - נאבד ציון איכות של המודעה או מילת המפתח, בפשטות:
  • נאבד רלוונטיות - נאבד ציון איכות, מה שאומר:
  • נשלם יותר על כל קליק
  • נופיע נמוך יותר בתוצאות
  • נאבד CTR (יחס הקלקות בהתאם ליחס ההופעות) - Click through rate
  • נאבד גולשים ולקוחות פוטנציאלים
אני מבין שקשה לפעמים לדעת שיש כזו מערכת פרסומית שרק מחכה שנפרסם בה ותוך "רבע שעה ואתם באוויר" ואני יודע שלא תמיד כיף לחשוב שאתם צריכים לשלם למישהו רק בשביל לנהל את הקמפיין אבל תחשבו רגע, ברגע שאתם לוקחים מומחה בפרסום בגוגל ומשלמים לו עמלה כלשהי, אתם בעצם חוסכים לכם מהתקציב החודשי כי אתם התכוונתם לבזבז הרבה יותר ממה שחשבתם.

תשלמו הרבה יותר בלעדיי מומחה עם כל ההמלצות המוזרות כמו "תוסיפו כמה שיותר מילות מפתח" המלצה שתגרום לכם לפעמים לאבד את הריכוז ותוסיפו מילות מפתח כמו "דירות להשכרה בתל אביב" רק בגלל שאתם יודעים שאין שם חניה והוא בטח יצטרך אופניים ולשם כך הוא יצטרך "נעליי רכיבה".

עדיין צריכים עזרה בקמפיין בגוגל? התקשרו עכשיו: 054-7126629 | שמוליק דורינבאום, מקדם אתרים מנוסה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה