יום שישי, 3 בינואר 2014

החלפת קישורים הפכה לעבודת יחסי ציבור

אנשי SEO יקרים, השם שלכם רק נשמע כמו משהו טכני או הייטקיסטי, בפועל, אתם אנשי יח"צ לכל דבר, אני אסביר, הרי למה בעצם מלכתחילה גוגל "אוהבים" קישורים? מהסיבה הפשוטה, שיש עוד אנשים שחושבים שהאתר שלכם שווה ערך ולא רק אתם ואמא שלכם חושבים ככה.

מה קורה בעולם מתוקן?

בתקווה שנראה כניסות מהאנליטיקס כניסות מהקישורים שקיבלנו

בעולם מתוקן , קישורים מאתרים אחרים מעידים על כך שהאתר שלכם שווה לקשר אליו, שיש שם משהו שיעניין את הגולשים באופן ישיר ורלוונטי לאתר ממנו קיבלתם את הקישור.
בעולם מתוקן , תקבלו קישור גם מבלי לשלוח 13 מיילים, 4 טלפונים מחסוי, העיקר שיענו לכם ושני קישורים מאתרים שאף אחד לא מכיר בתמורה לקישור אחד מאתר קצת יותר טוב.
בעולם מתוקן בדו"ח החודשי של האנליטיקס של הלקוח / האתר שלנו, נראה כניסות שמגיעות מהקישורים שהשגנו במסגרת החלפות הקישורים
בעולם מתוקן אנחנו נקבל קישורים מאתרים אחרים כי מגיע לנו.


מה הקשר ליחסי ציבור?


כאשר חברה משלמת לשירותי יחסי ציבור, בנוסף לכל הדברים שהם עושים בOffline זה לשלוח מאמר איכותי ומקצועי של החברה אותה הם מקדמים למקורות טובים ואיכותיים לפרסום המאמר, הן לעיתונאים והן לאתרים איכותיים בתחום הרלוונטי (טורים רלוונטיים ב-Mako, ynet וכד').

במידה ואותו אתר איכותי החליט לפרסם את המאמר, הוא יעלה אותו לאתר ויפרסם אותו בחדשות האחרונות שבאתר, במידה והמאמר מגיע ממקור ממש איכותי - בעלי האתר יכולים גם לתת קישור חזרה לאתר הכותב. ברוב המקרים (גם במקרי היח"צ) כותב המאמר לפחות יצויין בתוך המאמר המפורסם גם אם אין קישור חזרה.

להזכירכם, גוגל לא מכונה טפשית, גוגל יודע לזהות את שם העסק שלכם בכל מקום, זה שאין קישור לא אומר שלא מגיע לכם דחיפה קלה בתוצאות, הרי כנראה שאתם יודעים דבר או שניים בתחום שלכם אם פרסמו מאמר שלכם, לא ככה?

יצא ויוצא לי עדיין לשמוע ולראות הרבה מאוד מקדמי אתרים אשר רוצים לבצע החלפת קישורים "איכותית" ו"מקצועית" אך לא רוצים לבצע החלפה "דו כיוונית" או מילים מצחיקות נוספות כמו "החלפה משולשת". זה נכון שזה היה קביל עד לא מזמן אבל האם אתם חושבים שגוגל עדיין מסתכל על זה? כמה רע זה אם שתי חברות אנטי וירוס יצביעו אחת על השניה מהאתרים שלהם וימליצו אחד על השני כי אחת החברות עובדות יותר על PC והשניה מתאימה יותר לAPPLE, למה שלא יתמכו? לא הגיוני?

"תן לי קישור בביטוי הדפסה על קנבס, אבל שלא ייצא מהעמוד שאני מקבל קישור ממנו שום קישור אחר!" המקדם הבינוני אמר לי, חשבתי לעצמי, למה שגוגל יהיו פתים מספיק בשביל לחשוב שאותו קישור בביטוי המדויק "הדפסה על קנבס" עם שום קישור חיצוני אחר יהיה אמין ושווה עבור הגולש? האם יש בו ערך מוסף? האם הגולש יכול להקליק עליו? הרי לגוגל יש את הגישה ל(כל דבר כמעט) כלי הניתוח שלנו (שהוא בעצם זה שנתן לנו, מעניין למה..) כך שהוא יודע בדיוק אם נכנסים לאתר המקושר דרך הקישור המדויק או שמא אין גולשים שעוברים דרכו כלל. בנוסף, מי אמר שמגיעים בכלל גולשים לאתר המקשר? יש המון פרמטרים שכבר דיברו עליהם אנשים כמו פבל או דניאל שרף ודומים להם ברמת הידע סביב הקישורים המתחלפים, אבל האם באמת אנחנו עוקבים אחריהם?

שלא תבינו אותי לא נכון, לדעתי, יש צורך מידיי פעם לדייק בביטוי המקשר, אבל רוב הקישורים שלכם צריכים להיות מגוונים ומעניינים עבור הגולש, תנו ערך מוסף לגולש שיוכל להרגיש שעשינו את הקישור הזה בשבילו ולא בשביל בוט מוזר מגוגל.

תיכנסו יותר לMajestic ותראו כמה קישורים הוצאתם עד היום וכמה מהם על הביטוי המדויק? האם נראה לכם פרופיל קישורים טבעי? ואותו דבר לגבי ההפך, האם יותר מידיי קישורים הוצאתם על ביטויי זנב ארוך שכבר גוגל מתבלבל מהו הביטוי העיקרי שעליו תרצו לעלות בתוצאות?

קישור טוב הוא קישור שעובדים דרכו, מתעניינים בו ואפילו בעזרתו הגיע הלקוח האחרון, ברגע שתחשבו יותר על יחסי הציבור שתוכלו לעשות ללקוח בתור קבלת אזכורים שיובילו למכירות ופחות ביטויי מפתח כאילו גוגל בנוי על סמך טבלת מילים, תקבלו ערך מוסף שמסתכם לרוב באחוזים גבוהים מאוד בכניסות באנליטיקס מהאתרים המקשרים.

קצת עליי:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה