יום חמישי, 20 ביוני 2013

"איש משפחה" ו"משפחת סימפסון" All Over Again..

דעתי המקצועית והאישית על ה- Hashtags (#)


כמו שסת' מקפרלן תמיד מקבל בדיחות על חשבונו על זה שהוא תמיד העתיק את הפורמטים שלו ממשפחת סימפסון כך לדעתי גם הפייסבוק התחיל להיראות בעיניי, מה שהתחיל מבחינתי כרשת חברתית מקורית ומעניינת המשיך כחיקוי למוצלחים באותה רמה כמו טוויטר ואפילו גוגל פלוס.


#תרבות_המימים_הגיעה_גם_לפייסבוק


"מם", ידוע גם בתור "מים" וגם "meme", הוא בעצם רעיון שמקבל שכפול של עצמו, מעיין דרך שרעיון מקבל כנפיים ועף בין האנשים, איך שאנשים מדברים בוריאציות שונות על אותו רעיון / נושא בדיוק. לרוב תיראו את זה בטוויטר כך:




מאז הימים האחרונים גם בפייסבוק תוכלו להשתמש בזה, פייסבוק אומרים על זה שזה בעצם יעזור לאנשים לדבר ולעקוב אחר אותם נושאים אהובים עליהם, למשל כך:




הבעיה היא שעם כל הכבוד לפייסבוק הרשת החברתית המעולה שלנו, אחרי שחיפשתי שיחות על "דן" התחבורה הציבורית, כך זה בעצם נראה יותר עכשיו:




אז מה אני אעשה עם זה?!


אז מה זה בעצם אמור לעשות אם הרבה מאוד מהאנשים ישתמשו בזה לשטויות? זה תלוי, כי ישנם עדיין אנשים נחמדים שכותבים סטטוסים טובים ונכונים אודות נושאים מעניינים, החל מהמחאה החברתית ועד לפוליטיקה ושונות על תרבות וטלוויזיה כמו האח הגדול ומשחקי הכס (שקיבל מעל מיליון ומשהו "דיבורים" בפייסבוק לפי צוקרבג) מה שאומר שפייסבוק לא רק עוזרת לאנשי המחאות להתאחד ולדבר על הנושאים השונים אלא גם למפרסמים שלו.

למשל, באם ישנם המון Hashtags אודות הביטוי "jewelry" חנות תכשיטים יכולה לפרסם את עצמה לכל אלו שכתבו סטטוס (טוב/רע) על נושא התכשיטים, אז נכון שאין כל כך הרבה ישראלים שכותבים "jewelry" תחת ה"סולמית" שלהם (כמה אפשר להגיד Hashtags) אבל בעולם מתוקן בו אנשים מסבירים וכותבים ומשתפים אודות הנושאים הכלליים שלהם ואולי אפילו ישתפו ויחדדו "ממים" עולם הפרסום בפייסבוק יכול להיות אפילו יותר ממוקד ממה שהוא עכשיו!

אני רק רוצה לציין שגם בגוגל פלוס התחילו עם זה ואף אחד לא דיבר על זה כמו שמדברים על זה בפייסבוק, הסיבה העיקרית שלא מדברים על זה כי בגוגל פלוס זה נטו "הנאה" וללא "עסקים".. ככה זה, אם אין מישהו שמרוויח מזה - לא מדברים על זה.



נכון לעכשיו, עולם הHashtags לא קיים בצורה מושלמת אצל הישראליים אבל תמיד אפשר לקוות שכמו בארה"ב גם אנחנו נתפתח לכיוון הנכון של הנושאים וכמו כל מוצר של סת' מקפרלן – גם הפייסבוק יצליח עם כל הרעיונות של האחרים גם אצלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה